Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Βραδυφλεγείς βόμβες!! οι...Μαρίνες σκαφών στα νησιά του Αιγαίου


Βραδυφλεγείς βόμβες και μάλιστα μεγατόνων που στην έκρηξη τους θα παρασύρουν ακόμα και ανθρώπινες ζωές έχουν μεταβληθεί τα περισσότερα αγκυροβόλια αλλά και οι λεγόμενες Μαρίνες των νησιών του Αιγαίου,αφού η κείμενη Νομοθεσία για την πετρέλευση σκαφών αναψυχής που ελλειμενίζονται σε αυτά καταστρατηγείται κατά κόρον από τους μεταφορείς-πωλητές καυσίμων που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι κατά τόπους ιδιοκτήτες πρατηρίων πώλησης καυσίμων,οι οποίοι αν και γνωρίζουν τας...γραφάς τις αγνοούν παντελώς.

Έχοντας στην κυριότητα τους οι εν λόγω κύριοι, από ένα η δυο μικρά βυτιοφόρα, προμηθεύουν βενζίνη σε
όποιον ιδιοκτήτη σκάφους αναψυχής χρειάζεται, χωρίς όμως να τηρούν όλα όσα αναφέρονται, δηλ. Τις διατάξεις του Π.Δ 293/1986(ΦΕΚ Α 129/22-8-1986,οι οποίες είναι το Α και τό Ω των κανόνων ασφαλείας για τις πετρελευσεις των εκατοντάδων σκαφών αναψυχής που βρίσκουν καταφύγιο είτε καιρού, είτε για ξεκούραση σε κάποια νησιωτική Μαρίνα,η σε κάποιο ασφαλές αγκυροβόλιο σκαφών.
Έχουμε και λέμε λοιπόν ότι τα τοπικά λιμεναρχεία(Νάξου,Μυκόνου,Πάρου,Ίου,Θήρας),αλλά και των υπολοίπων νησιών,μικρών και μεγάλων με έγγραφη απόφαση τους και επικαλούμενα το Προεδρικό του 1986,και ιδιαίτερα τα άρθρα 6 και 9 υπενθυμίζουν σε όλους τους εποχούμενους πωλητές ότι “Οι πετρελευσεις πλοίων και σκαφών στην περιοχή δικαιοδοσίας τους θα διενεργούνται σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και νόμους,αλλά και των λοιπών σχετικών διατάξεων με αποκλειστική ευθύνη των οδηγών των βυτιοφόρων οχημάτων και των πλοιάρχων-κυβερνητών και ανεφοδιαζόμενων πλοίων και σκαφών αναψυχής.

Επίσης τονίζουν οι Λιμενικοί στο έγγραφο τους που όμως δυστυχώς οι παραλήπτες του δεν εφαρμόζουν ούτε στο ελάχιστο,ότι για την ασφαλή διενέργεια των πετρελευσεων από πλοία η βυτιοφόρα οχήματα θα λαμβάνονται απαραίτητα υπόψιν και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή,οι ιδιαιτερότητες αυτής(πυκνότητα κυκλοφορίας πλοίων,γειτνιάζοντες χώροι,κλπ),ενεργούντες σύμφωνα με τους κανόνες ναυτικής τέχνης,την επιστημονική τους κατάρτιση και εμπειρία, εφαρμόζοντας όλα τα μέτρα ασφάλειας που αναφέρονται στο άρθρο 6 και 9 του Π.Δ 293/1986(ΦΕΚ Α 129/22-8-86.

Επίσης τονίζεται στο ίδιο έγγραφο ότι για τη διενέργεια πετρελευσεων με βυτιοφόρα εντός“λιμένων”απαιτείται άδεια του Λιμεναρχείου η του Λιμενικού Σταθμού,μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου στην οποία μάλιστα θα αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά τα στοιχεία του βυτιοφόρου οχήματος που θα μεταφέρει τα καύσιμα,το σκάφος που θα τα παραλάβει και η ποσότητα των καυσίμων,ενώ αναφέρεται ότι οι πετρελευσεις πραγματοποιούνται μόνο κατά την διάρκεια της ημέρας,ενώ τη νύχτα μόνο με επαρκή φωτισμό της μαρίνας η του αγκυροβολίου,κάτι που όμως δεν είναι εφικτό για τις περισσότερες μαρίνες και αγκυροβόλια.

Κατά την διάρκεια της πετρελευσης δε,δεν θα πρέπει να υπάρχει παραπλεύρως του εφοδιαζόμενου πλοίου η σκάφους άλλο στα οποία θα εκτελούνται θερμές η ψυχρές εργασίες,ενώ το ίδιο ισχύει και για τις προβλήτες,στις οποίες μάλιστα δεν θα πρέπει να λειτουργούν μηχανήματα που μπορούν να παράγουν σπινθήρες,θερμότητα η να υπάρχουν πηγές που θα μπορούσαν να προκαλέσουν έκρηξη η πυρκαγιά.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό πυρασφάλειας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τυχόν διαρροή καυσίμων το έγγραφο του Λιμενικού Πάρου αναφέρει ότι υποχρεωμένα να τον φέρουν είναι και τα βυτιοφόρα αυτοκίνητα των πρατηριούχων υγρών καυσίμων,δηλ. εκτός από τους πυροσβεστήρες που θα πρέπει να είναι σε πρώτη ζήτηση εύκαιροι,και εμφανείς θα πρέπει να υπάρχουν ειδικά απορροφητικά υλικά και φράγματα.

Και όλα αυτό διότι ουδείς ιδιοκτήτης η οδηγός βυτιοφόρου οχήματος τηρεί και εφαρμόζει,ενώ σε κάποιες περιπτώσεις δεν υπάρχουν ούτε οι σχετικές άδειες από τα τοπικά λιμεναρχεία,ενώ σε τυχόν παρατηρήσεις κάποιων πολιτών που τυγχάνουν να περπατούν ανέμελοι στις προβλήτες κάποιας Μαρίνας η Αγκυροβολίου οι βυτιοφορείς είτε αδιαφορούν είτε αντιδρούν λεκτικά κατά των πολιτών.
Καραμπινάτη περίπτωση παράνομης πετρελευσης σκαφών αναψυχής στο Αγκυροβόλιο Σκαφών Αναψυχής(κάποιοι τοπικοί άρχοντες ονόμασαν Μαρίνα),στη Νάουσα της Πάρου όπου σε καθημερινή βάση αν και η διαχείριση έχει δοθεί σε ιδιώτη,οι όποιες πετρελευσεις-και είναι πολλές-
πραγματοποιούνται χωρίς να λαμβάνεται κανένα μα κανένα μέτρο ασφάλειας που αναφέρεται στο Π.Δ 293/86,ενώ οι οδηγοί φροντίζουν να δίνουν τα καύσιμα όταν απουσιάζουν οι λιμενικοί του εκεί σταθμού.
Έτσι ενώ ορίζεται ρητά ότι οι πετρελευσεις διενεργούνται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας τα δυο η τρία βυτιοφόρα εφοδιάζουν καύσιμα ακόμα και αργά το βράδυ,και ας μην υπάρχει επαρκής φωτισμός,και ας υπάρχουν ακόμα και μικρά παιδιά επί των παράπλευρων αγκυροβολημένων σκαφών,και ας υπάρχουν σε λίγα μόλις μέτρα εστιατόρια και καφετέριες γεμάτες θαμώνες,αυτοί το....χαβά τους.

Όσο για τους εξοπλισμούς πυρασφάλειας,και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος είναι εντελώς ανύπαρκτοι με αποτέλεσμα όμως αν συμβεί κατά τη διάρκεια της πετρελευσης κάποια....στραβή,τότε θα θρηνήσουμε δυστυχώς και ανθρώπινες ζωές.

Επίσης όταν [πρόκειται για παράδοση βενζίνης και ο καιρός δεν είναι ο προβλεπόμενος και αναφερόμενος στο σχετικό ΠΔ η έντονη δυσοσμία προκαλεί προβλήματα τόσο στους θαμώνες των μαγαζιών όσο και στους περιπατητές του Αγκυροβολίου.

Τέλος να τονισθεί ότι λόγω της θερινής περιόδου αλλά και κάποιων καταγγελιών που έχουν περιέλθει στο Αρχηγείο του Λ.Σ ο αρχηγός αντιναύαρχος Δ.Μπαντιας έχει αποστείλει έγγραφη εντολή σε όλες τις λιμενικές αρχές της χώρας ζητώντας από τους κατά τόπους Λιμενάρχες την πιστή τήρηση εκ μέρους των ιδιοκτητών βυτιοφόρων οχημάτων όλων των μέτρων ασφαλείας που αναφέρονται στο Προεδρικό Διάταγμα 293/1986(ΦΕΚ Α 129/22-8-86,ενώ ζητά τον εξονυχιστικό έλεγχο των βυτιοφόρων,εκ μέρους των Λιμενικών Οργάνων.
Στο ίδιο έγγραφο ο Α/ΛΣ υπενθυμίζει σε όλους τους λιμενικούς των ανά την Επικράτεια ότι λόγω του καλοκαιριού οι έλεγχοι πρέπει να επεκταθούν και προς όλα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής καθώς και σε όλα τα ενοικιαζόμενα θαλάσσια μηχανοκίνητα σπορ,τα οποία σημειωτέον εμφανίζονται και μάλιστα με “αναυτους” χειριστές αλλά και ανήλικους ακόμα και εντός των ορίων των πλαζ όπου υπάρχουν λουόμενοι,ενώ ειδική αναφορά γίνεται και για τον ενδελεχή έλεγχο όλων όσων επιδίδονται στο ψαροτούφεκο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου