Ένα εκ των Palm Islands στο Ντουμπάι
Σας παρουσιάζουμε μερικά από τα πιο εντυπωσιακά κατασκευαστικά έργα που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη την εποχή κατασκευής τους και τη γνώση και τα υλικά που ήταν διαθέσιμα
Τους τελευταίους μήνες έχει ανακοινωθεί μια σειρά από εντυπωσιακά κατασκευαστικά έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν στο εγγύς μέλλον: από την πρόθεση της Νορβηγίας να δημιουργήσει το πρώτο τούνελ στον κόσμο για πλοία, μέχρι τασχέδια που έχουν οι Μαλδίβες για ένα διαστημικού στυλ θαλάσσιο ξενοδοχείο και τα πλάνα του Ντουμπάι για το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο στον κόσμο.
Με αυτή την αφορμή, το CNN.com παρουσιάζει μερικά από τα πιο εντυπωσιακά κατασκευαστικά έργα που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη την εποχή κατασκευής τους και τη γνώση και τα υλικά που ήταν διαθέσιμα.
Πολλά άντλησαν έμπνευση από την ανθρώπινη παρόρμηση για ταξίδια και για εξερεύνηση ή την «κατάκτηση» του διαφορετικού. Ας τα δούμε…
Τεχνητά νησιά The Palm, Ντουμπάι
Βρίσκονται ανοιχτά των ακτών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, στον Περσικό Κόλπο και για τη κατασκευή τους χρειάστηκε η δημιουργία νέου εδάφους που προσέθεσε στην πόλη περίπου 900 χιλιόμετρα ακτών.
Οι πέτρες που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή και των δύο νησιών, μεταφέρθηκαν από 16 λατομεία σε όλα τα Η.Α.Ε. και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, ήταν αρκετά για να χτίσουν ένα τείχος που θα μπορούσε να περιβάλει τον κόσμο τρεις φορές.
Ημερομηνία ολοκλήρωσης: 24 Σεπτεμβρίου 2008.
Πληροφορίες: www.nakheel.com/en/ .
Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος, Ρωσία
Οι μηχανικοί έπρεπε να σχεδιάσουν έναν σιδηρόδρομο που θα μπορούσε να λειτουργεί σε θερμοκρασίες περίπου μείον 20 βαθμών Κελσίου.
Το τρένο ταξιδεύει μέσα από οκτώ διαφορετικές χρονικές ζώνες, 87 πόλεις και χωριά και διασχίζει 16 μεγάλα ποτάμια, όπως ο Βόλγας και τα Oka και Amur.
Περίπου 90.000 άνθρωποι βοήθησαν στην κατασκευή του σιδηροδρόμου, η οποία χρειάστηκε 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί –αρκετά εντυπωσιακό αν λάβουμε υπόψη τα εργαλεία που είχαν στη διάθεσή τους οι εργάτες, όπως φτυάρια, καροτσάκια κ.τ.λ.
Ημερομηνία ολοκλήρωσης: 1904.
Πληροφορίες: www.transsiberianexpress.net .
Γέφυρα Akashi Kaikyo, πορθμός Akashi, Ιαπωνία
Πριν την κατασκευή της γέφυρας, ο μόνος τρόπος σύνδεσης των δύο πόλεων, ήταν με πλοίο. Ωστόσο, η ναυσιπλοΐα ήταν επιρρεπής σε καταιγίδες και όταν δύο πλοία ανατράπηκαν το 1955, με αποτέλεσμα το θάνατο 168 ανθρώπων, η δημόσια κατακραυγή έπεισε την κυβέρνηση για την ανάγκη κατασκευής της γέφυρας.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο, με μήκος 1.991 μέτρα. Ημερομηνία ολοκλήρωσης: 5 Απριλίου 1998.
Πληροφορίες: www.jb-honshi.co.jp/english/bridgeworld/bridge.html .
Διεθνής Διαστημικός Σταθμός
Η συναρμολόγησή του ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1998 ενώ το πρώτο του πλήρωμα έφτασε το Νοεμβρίου του 2000. Θεωρείται ως ένα από τα πιο ασυνήθιστα κατασκευαστικά έργα και βρίσκεται 354 χιλιόμετρα πάνω από τη Γη.
Οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν ακόμη τα άτομα που εκτελούν τις εργασίες συντήρησης, είναι πολύ μεγαλύτεροι από μικροτραυματισμούς με σφυρί ή καρφί –ένα μικροσκοπικό άνοιγμα σε μια προστατευτική στολή, σημαίνει ακαριαίο θάνατο.
Ημερομηνία ολοκλήρωσης: Συνεχίζεται.
Πληροφορίες: www.nasa.gov/mission_pages/station/main/index.html .
Διώρυγα του Παναμά, Παναμάς
Το χώμα και τα μπάζα που αφαιρέθηκαν για την κατασκευή της, θα ήταν αρκετά για να θάψουν το Μανχάταν της Νέας Υόρκης σε βάθος τεσσάρων μέτρων! Μια σειρά από «κλειδαριές» ελέγχουν τη ροή του νερού, ενώ κάθε κινητή «κλειδαριά» ζυγίζει 750 τόνους και γεμίζει με 52 εκατομμύρια γαλόνια νερού για να «υποδεχτεί» τα 15.000 πλοία που χρησιμοποιούν το κανάλι κάθε χρόνο.
Ημερομηνία ολοκλήρωσης: 7 Ιανουαρίου 1914.
Πληροφορίες: www.pancanal.com/eng/ .
Υπόγειος σιδηρόδρομος, Λονδίνο
Το μετρό του Λονδίνου γιόρτασε τα 150α γενέθλιά του φέτος. Το σύνολο του δικτύου έχει μήκος 402 χιλιόμετρα και πάνω από 1 δισεκατομμύριο διαδρομές γίνονται κάθε χρόνο. Όταν άνοιξε το 1863, ήταν ο πρώτος υπόγειος σιδηρόδρομος στον κόσμο και τα τρένα που ταξίδευαν μεταξύ Paddington και Farringdon, κινούνταν με μηχανές ατμού.
Ημερομηνία ολοκλήρωσης: 10 Ιανουαρίου 1863.
Πληροφορίες: www.tfl.gov.uk .
Αεροδρόμιο Kansai, Osaka, Ιαπωνία
Η κατασκευή του νησιού, το οποίο έχει έκταση 4Χ2,5 χιλιόμετρα, χρειάστηκε τρία χρόνια. Περίπου 10.000 εργαζόμενοι και 80 πλοία, χρησιμοποιήθηκαν για την εκσκαφή 21 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων γης και η κατασκευή του νησιού έγινε το πιο ακριβό σχέδιο μηχανικής στον κόσμο, με συνολικό κόστος 20 δισ. δολάρια.
Ημερομηνία ολοκλήρωσης: 1994.
Πληροφορίες: www.kansai-airport.or.jp/en/index.asp .
Φράγμα Hoover, Αριζόνα / Νεβάδα, Η.Π.Α.
Το φράγμα Hoover υψώνεται 221 μέτρα πάνω από τον ποταμό Κολοράντο και είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία της λίμνης Mead, που είναι η μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη στο δυτικό ημισφαίριο και τροφοδοτεί με νερό το Las Vegas και τις γειτονικές πόλεις.
Το φράγμα έχει 210 μέτρα πάχος στην βάση και 13 μέτρα πάχος στο υψηλότερο σημείο του. Είναι ένα φράγμα βαρύτητας, που σημαίνει ότι τα θεμέλιά του βασίζονται στη βαρύτητα για να εμποδίσουν τη δομή από την κατάρρευση.
Ημερομηνία ολοκλήρωσης: 1 Μαρτίου, 1936.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου