Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Η C I A,οι Έλληνες εφοπλιστές και η ανεργία των ναυτικών

Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Στο «μάτι» των Αμερικανικών Μυστικών Υπηρεσιών βρίσκονται κάθε χρόνο εδώ και δεκαετίες και οι απανταχού έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι με τα εκατοντάδες καράβια τους όλων των τύπων κρατούν στα χέρια τους το παγκόσμιο θαλασσινό εμπόριο είτε αυτό είναι στερεό είτε χύδην φορτίο, αφού διαθέτουν συνολικά 3.319 εμπορικά «σκαριά», διαφόρων τύπων και χωρητικοτήτων, εκ των οποίων όμως, σύμφωνα με την Έκθεση της CIA μόνο τα 860 είναι εγγεγραμμένα στο Εθνικό Νηολόγιο.


Πάντα με τα «κιτάπια» των πρακτόρων της Αμερικανικής Υπηρεσίας και στην ενότητα Ελλάδα-Μεταφορες οι έλληνες εφοπλιστές ανά τον κόσμο διαφεντεύουν τον στόλο των 3.319 πλοίων η πλειοψηφία των οποίων όμως είναι εγγεγραμμένη στα ξένα νηολόγια και ειδικά στα λεγόμενα νηολόγια ευκαιρίας, ενώ την ίδια στιγμή που οι έλληνες πλοιοκτήτες προτιμούν για τις δουλειές τους «φορολογικούς παραδείσους», έτσι ώστε να αποφεύγουν την φορολογία του ελληνικού κράτους, η οποία και πάλι είναι χαριστική προς αυτούς, η ανεργία των ελαχίστων εναπομεινάντων ελλήνων ναυτικών βρίσκεται στο Κόκκινο, αφού σύμφωνα με το Γραφείο Ευρέσεως Εργασίας-ΓΕΝΕ-,που είναι κρατική υπηρεσία, τον Ιανουάριο του 2015 οι έλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων ήταν συνολικά 3.816 ναυτικοί.
Βέβαια τα στοιχεία για τους έλληνες πλοιοκτήτες είναι του 2013 αλλά αυτό δεν εμποδίζει την κριτική για την συνήθεια τους να προτιμούν τις σημαίες ευκαιρίας, με αποτέλεσμα να έχουν ρίξει στην ανεργία μερικές χιλιάδες έλληνες ναυτικούς , οι οποίοι έχουν πέσει ακόμα και στα δίκτυα των σύγχρονων δουλεμπόρων οι οποίοι απαιτούν ακόμα και δυο η τρία μηνιάτικα αν τους βρουν κάποιο μπάρκο. Και όλα αυτά κάτω από την μύτη των Λιμενικών Αρχών οι οποίες είτε αδυνατούν να πατάξουν το παράνομο κύκλωμα είτε κάνουν τα «στραβά μάτια».
Σύμφωνα λοιπόν με την Ετήσια Έκθεση της CIA πρώτη στις προτιμήσεις των ελλήνων εφοπλιστών βρίσκεται η Λιβερία στην οποία είναι εγγεγραμμένα 505 πλοία, ενώ ακλουθούν η Μάλτα με 469 πλοία, τα νησιά Μάρσαλ με 408,ο Παναμάς με 379,οι Μπαχάμες με 225,και η Κύπρος με 201 εμπορικά πλοία ελληνικών συμφερόντων, ενώ τα υπόλοιπα 1114 είναι εγγεγραμμένα σε νηολόγια διαφόρων άλλων χωρών μεταξύ τους και η Ελλάδα.
Η Έκθεση της Αμερικανικής Μυστικής Υπηρεσίας με βάση το σύνολο των εμπορικών πλοίων που φέρουν την γαλανόλευκη, αλλά δεν είναι στελεχωμένα αποκλειστικά με έλληνες ναυτικούς, αφού οι εκάστοτε κυβερνήσεις έχουν είτε με νόμους είτε με υπουργικές «τζίφρες» τους αριθμούς των ελλήνων ναυτικών που θα απάρτιζαν τα πληρώματα, στην 12η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, παρά το γεγονός ότι οι έλληνες εφοπλιστές μα τα 3319 «κομμάτια» των πλοίων τους κατέχουν την 4η θέση της ναυτιλίας στον πλανήτη.
Πάντως οι Αμερικανοί ειδικοί πράκτορες της CIA επιβεβαιώνουν για πολλοστή φορά ότι οι απανταχού έλληνες πλοιοκτήτες στην πλειοψηφία τους προτιμούν να μην φορολογούνται στην χώρα τους και να προτιμούν τις σημαίες ευκαιρίας των λεγόμενων ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΩΝ», αντί της πανάκριβης όπως κάποιοι εξ αυτών λένε ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ.
Φαίνεται ότι η πλειοψηφία των ελλήνων εφοπλιστών και πάντα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της CIA που αφορούν το 2013 δεν θεωρεί «απλόχερες» τις εκάστοτε κυβερνήσεις των 100 τελευταίων χρόνων  οι οποίες τους φοροαπαλάσουν, έτσι ώστε να είναι σε θέση να «ανταγωνίζονται»-έτσι τους αρέσει να λένε-τους εφοπλιστές άλλων κρατών. Έτσι λοιπόν κατάφεραν και πέταξαν εκτός ελληνικών και ελληνόκτητων βαποριών τους έλληνες ναυτικούς, οι οποίοι σημειωτέον πριν κάποια χρόνια αριθμούσαν πάνω από 50.000 ενώ σήμερα φτάνουν δεν φτάνουν τους 15 με 17000,από τους οποίους η πλειοψηφία βρίσκει δουλειά στα πλοία της Ακτοπλοΐας.
Μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης οι εφοπλιστές με πρόσχημα την γαλανόλευκη πιέζουν την νέα κυβέρνηση έτσι ώστε να παραμείνουν τα χαριστικά φορολογικά μέτρα, ενώ αν είναι δυνατόν να μην πληρώνουν και καθόλου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της CIA οι χώρες που διαθέτουν τις μεγαλύτερες εμπορικές ναυτικές δυνάμεις  στον πλανήτη είναι η Γερμανία με 3.847 πλοία, εκ των οποίων όμως τα 427 είναι στο εθνικό νηολόγιο(βλέπετε και εδώ κάποιοι φοροδιαφεύγουν),η Ιαπωνία με 3.806 πλοία, τα 684 είναι στο νηολόγιο, η Κίνα με 3.589 εκ των οποίων τα 2.030 στο εθνικό νηολόγιο, η Ελλάδα με 3.319 πλοία, στο εθνικό νηολόγιο μόνο τα 860,το Χονγκ Κονγκ με 1985 πλοία, στο εκεί νηολόγιο τα 1644,η Σιγκαπούρη με 1943 πλοία, τα 1599 στο εθνικό νηολόγιο, η Ρωσία με 1582 πλοία, τα 1143 στη ρωσική σημαία, η Νορβηγία με 1559,τα 558 στο νορβηγικό νηολόγιο, η Τουρκία με 1274 πλοία, τα 629 στο εθνικό νηολόγιο και τέλος η ΗΠΑ με 1187 εμπορικά πλοία από τα οποία μόνο τα 393 είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο.
Παράλληλα όμως η έρευνα της CIA καλύπτει και το θέμα της ποιότητας και των κριτηρίων ασφαλείας που τηρούνται λεπτομερώς σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Αμερικανικής Ακτοφυλακής(COST GARD),η οποία εδώ και χρόνια έχει αναπτύξει και εφαρμόζει τον μηχανισμό που ονομάζεται QUALSHIP 21 και θέτει ιδιαίτερα υψηλά και απαιτητικά στάνταρ για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας(SAFETY)αλλά και της ασφάλειας των πλοίων SECURITY.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της αμερικανικής έρευνας της CIA η ΕΛΛΑΔΑ βρίσκεται στην πρώτη θέση του πλανήτη αφού τα περισσότερα από τα πλοία του ελληνόκτητου στόλου που προσέγγισαν σε αμερικανικά  λιμάνια πληρούν τις προβλεπόμενες  ασφαλιστικές δικλείδες της Αμερικανικής Ακτοφυλακής.
Πάντως την ίδια στιγμή με την Έκθεση της CIA η ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών(ΕΕΕ) που εδρεύει στον Πειραιά, και η οποία αφορά την περίοδο 2012-2013 αριθμεί τα εμπορικά πλοία ελληνικών συμφερόντων στα 3428,αριθμος που έχει υπό τον έλεγχο του το 15,56% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ τα πλοία με κοινοτική σημαία αντιπροσωπεύουν το 42,72% της κοινοτικής χωρητικότητας.
Επί προσθέτως οι απανταχού έλληνες «καραβοκυραίοι» με τα πλοία τους ελέγχουν το 23,55% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 17,20% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών χύδην φορτίων, και το 12,51% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών-παραγωγων πετρελαίου.
Και ενώ τους έλληνες πλοιοκτήτες υμνούν ακόμα και οι Μυστικές Υπηρεσίες των ΗΠΑ την ίδια στιγμή και μάλιστα υπό νέα αριστερή κυβέρνηση και νέο υπουργό εμπορικής ναυτιλίας, το ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΡΕΣΕΩΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ(ΓΕΝΕ) που είναι κρατική υπηρεσία στελεχωμένοι από ένστολους της Ελληνικής Ακτοφυλακής αναφέρει ότι τον πρώτο μήνα του 2015 οι ΑΝΕΡΓΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΙ που είχαν καταφύγει προς εργασία είτε στην ίδια την υπηρεσία είτε στα κατά τόπους Λιμεναρχεία ανά την Ελλάδα έφτασαν τους 3.816 έλληνες ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων.
Η ίδια κρατική υπηρεσία αναφέρει ότι τον Γενάρη του 2014 οι άνεργοι ήταν 5.112,τον Φεβρουάριο 5027,τον Μάρτιο 4.712,τον Απρίλιο 4.494,τον Μάιο 4059,τον Ιούνιο 3678,τον Ιούλιο 3275,τον Αύγουστο 3132,τον Σεπτέμβρη 3139,τον Οκτώβριο 3351,τον Νοέμβρη 3718 και τον Δεκέμβρη του 2014 οι άνεργοι έλληνες ναυτικοί ήταν 3718,ενώ σύμφωνα με το ΔΕΛΤΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ ΧΟΡΗΓΗΘΕΝΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΝΑΥΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΓΕΝΕ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ οι έλληνες ναυτικοί που βρήκαν δουλειά σε κάποιο εμπορικό πλοίο μέσω της υπηρεσίας ήταν 14.340.
Τέλος να επισημανθεί ότι σύμφωνα με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία –ΠΝΟ- ο αριθμός των ανέργων ελλήνων ναυτικών ξεπερνά τους 8.000 αφού οι περισσότεροι άνεργοι δεν καταφεύγουν στο ΓΕΝΕ και τις ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ αλλά αναζητούν μόνοι τους το ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΟ, αλλά ΔΥΣΕΥΡΕΤΟ ΜΠΑΡΚΟ.


zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου