Πηγαίνετε σε ένα κατάστημα γυαλιών ηλίου και μάλλον θα δείτε ένα
πλήθος πρόθυμων αγοραστών να πληρώσουν εκατοντάδες ευρώ για το τέλειο
ζευγάρι γυαλιών από ένα διάσημο σχεδιαστή.
Τα χρήματα που ξοδεύετε πάνε στην ίδια εταιρεία, η οποία κατασκευάζει τα γυαλιά για κάθε μάρκα και σχεδιαστή που μπορείτε να σκεφτείτε. Η εταιρεία ονομάζεται Luxottica και έφτιαξε 75 εκατομμύρια ζευγάρια γυαλιά το περασμένο έτος, συμπεριλαμβανομένων Prada, Tiffany & Co, Coach, Versace, Bulgari, Chanel, Dolce & Gabbana, Ray-Ban και άλλων πολλών εταιριών
.
Η ιταλική εταιρεία έχει ουσιαστικά κυριαρχήσει στην αγορά γυαλιών από την παραγωγή μέχρι τη διανομή.
Η Luxottica παρήγαγε 46.600.000 ζευγάρια γυαλιά ηλίου και 26,1 εκατομμύρια σκελετούς για γυαλιά μυωπίας (δεν φτιάχνει φακούς μυωπίας). Στη συνέχεια τα πούλησε μέσω ενός από τα 7.000 καταστήματα λιανικής πώλησης γυαλιών, όπως είναι τα Hut, τα Pearle Vision ή τα LensCrafters και άλλα καταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Επίσης, πωλεί τα προϊόντα της μέσω τρίτων, όπως πολυκαταστήματα, καταστήματα αφορολόγητων ειδών και καταστήματα αθλητικών ειδών.
Δεν είναι μια κακή επιχείρηση για να είσαι μέσα. Το σύνολο της αγοράς γυαλιών εκτιμήθηκε σε 81 δισεκατομμύρια δολάρια το 2011 και αναμένεται να φθάσει τα 130 δισεκατομμύρια αμερικανικών δολαρίων μέχρι το 2018.
Οι καθαρές πωλήσεις της Luxottica έχουν αυξηθεί κατά 36% από το 2008 με $ 9.4 δισεκατομμύρια το 2012. Το 2011, οι καθαρές πωλήσεις ήταν αξίας $ 8.2 δισεκατομμυρίων. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν επίσης δραματικά από το 2008 κατά 39%, με κέρδη $ 716.000.000 το 2012. Το 2011, τα καθαρά έσοδα ήταν 597.000.000 δολάρια.
Αν είχατε μετοχές της Luxottica κατά την έναρξη του έτους, θα είχατε κέρδη έως και 24% σε σύγκριση με το 13% της εταιρίας-κολοσσού S & P 500(Standard & Poor’s 500). Οι μετοχές της Luxottica έχουν μια εντυπωσιακή αύξηση σε αξία της τάξεως του 114% τα τελευταία πέντε χρόνια σε σύγκριση με 26% για την S & P.
Τι συμβαίνει λοιπόν πραγματικά με την Luxottica; Η εταιρεία με βάση το Μιλάνο ξεκίνησε το 1961 με πρόεδρο τον Leonardo Del Vecchio να πουλάει μικρά εξαρτήματα στην οπτική βιομηχανία.
Το 1971, η εταιρεία ήταν σε θέση να παράγει ένα ζευγάρι γυαλιά από την αρχή μέχρι το τέλος. Στη συνέχεια άρχισε να πουλάει χονδρικά συλλογές με γυαλιά.
Σήμερα, η Luxottica έχει παραμερίσει όλους τους ενδιάμεσους. Ελέγχει όλα τα στάδια, από την παραγωγή μέχρι την πώληση. Δεν είναι μόνο ότι κατασκευάζει τα γυαλιά, αλλά και ότι τα διαθέτει άμεσα στην αγορά μέσω των καταστημάτων της: Hut, LensCrafters, Pearle Vision, όλα αυτά ανήκουν στην Luxottica.
Αυτού του είδους το μοντέλο είναι γνωστό ως κάθετη ολοκλήρωση. Είναι επικίνδυνο, αλλά μπορεί να λειτουργήσει πολύ καλά και να είναι εξαιρετικά αποδοτικό.
Στην εκπομπή «60 λεπτά» στο CBS πέρυσι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Luxottica Andrea Guerra ερωτήθηκε για την κυριαρχία της εταιρείας στο χώρο των γυαλιών. Ο ίδιος εκτιμά ότι περίπου 500 εκατομμύρια άνθρωποι φορούν γυαλιά ηλίου της Luxottica σε όλο τον κόσμο.
Πέρα από 7.000 καταστήματα λιανικής πώλησης που διαθέτει η εταιρεία και περίπου 10 εγκαταστάσεις παραγωγής, έχει αγοράσει και μερικές από τις μάρκες γυαλιών που πωλεί, συμπεριλαμβανομένης της Ray-Ban που το αγόρασε το 1999, της Oakley που αγόρασε το 2007, Vogue, Oliver Peoples, Persol, Alain Mikli, Arnette και REVO. Αυτές οι μάρκες αντιπροσωπεύουν το 70% των πωλήσεων σκελετών γυαλιών με τη Ray-Ban και και την Oakley να αποτελούν σχεδόν το 45% των πωλήσεων.
Σχετικά με τις άλλες μάρκες όπως Bulgari, Burberry, Chanel, Coach, Dolce & Gabbana, Donna Karan, Paul Smith, Polo Ralph Lauren, Prada, Stella McCartney, Tiffany, Tory Burch, Versace και Armani, υπάρχουν αποκλειστικές συμφωνίες και κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπορεί να φτιάξει τα γυαλιά τους. Οι συμφωνίες αυτές διαρκούν από τρία έως δέκα έτη.
Η Luxottica πληρώνει στους σχεδιαστές ένα ποσοστό 5% έως 14% των καθαρών πωλήσεων και 5% έως 10% από την προώθηση ανάλογα με τη συμφωνία. Η Prada και η Dolce & Gabbana είναι οι πιο κερδοφόρες για την εταιρεία, καταλαμβάνοντας το 3,9% και 2,6% των πωλήσεων αντίστοιχα.
Αναμένονται περισσότερες εξαγορές και εμπορικές συμφωνίες από τη Luxottica.
Σε πρόσφατη επιστολή του προς τους μετόχους, ο πρόεδρος και ιδρυτής Leonardo Del Vecchio είπε ότι η εταιρεία κάνει μια μεγάλη διείσδυση στις αναδυόμενες αγορές, ιδιαίτερα της Νότιας Ασίας. Στοχεύουν σε διψήφιο αριθμό αύξησης πωλήσεων στην κατηγορία των πολυτελών αγαθών της εταιρίας.
Πηγές: www.forbes.com
Τα χρήματα που ξοδεύετε πάνε στην ίδια εταιρεία, η οποία κατασκευάζει τα γυαλιά για κάθε μάρκα και σχεδιαστή που μπορείτε να σκεφτείτε. Η εταιρεία ονομάζεται Luxottica και έφτιαξε 75 εκατομμύρια ζευγάρια γυαλιά το περασμένο έτος, συμπεριλαμβανομένων Prada, Tiffany & Co, Coach, Versace, Bulgari, Chanel, Dolce & Gabbana, Ray-Ban και άλλων πολλών εταιριών
.
Η ιταλική εταιρεία έχει ουσιαστικά κυριαρχήσει στην αγορά γυαλιών από την παραγωγή μέχρι τη διανομή.
Η Luxottica παρήγαγε 46.600.000 ζευγάρια γυαλιά ηλίου και 26,1 εκατομμύρια σκελετούς για γυαλιά μυωπίας (δεν φτιάχνει φακούς μυωπίας). Στη συνέχεια τα πούλησε μέσω ενός από τα 7.000 καταστήματα λιανικής πώλησης γυαλιών, όπως είναι τα Hut, τα Pearle Vision ή τα LensCrafters και άλλα καταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Επίσης, πωλεί τα προϊόντα της μέσω τρίτων, όπως πολυκαταστήματα, καταστήματα αφορολόγητων ειδών και καταστήματα αθλητικών ειδών.
Δεν είναι μια κακή επιχείρηση για να είσαι μέσα. Το σύνολο της αγοράς γυαλιών εκτιμήθηκε σε 81 δισεκατομμύρια δολάρια το 2011 και αναμένεται να φθάσει τα 130 δισεκατομμύρια αμερικανικών δολαρίων μέχρι το 2018.
Οι καθαρές πωλήσεις της Luxottica έχουν αυξηθεί κατά 36% από το 2008 με $ 9.4 δισεκατομμύρια το 2012. Το 2011, οι καθαρές πωλήσεις ήταν αξίας $ 8.2 δισεκατομμυρίων. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν επίσης δραματικά από το 2008 κατά 39%, με κέρδη $ 716.000.000 το 2012. Το 2011, τα καθαρά έσοδα ήταν 597.000.000 δολάρια.
Αν είχατε μετοχές της Luxottica κατά την έναρξη του έτους, θα είχατε κέρδη έως και 24% σε σύγκριση με το 13% της εταιρίας-κολοσσού S & P 500(Standard & Poor’s 500). Οι μετοχές της Luxottica έχουν μια εντυπωσιακή αύξηση σε αξία της τάξεως του 114% τα τελευταία πέντε χρόνια σε σύγκριση με 26% για την S & P.
Τι συμβαίνει λοιπόν πραγματικά με την Luxottica; Η εταιρεία με βάση το Μιλάνο ξεκίνησε το 1961 με πρόεδρο τον Leonardo Del Vecchio να πουλάει μικρά εξαρτήματα στην οπτική βιομηχανία.
Το 1971, η εταιρεία ήταν σε θέση να παράγει ένα ζευγάρι γυαλιά από την αρχή μέχρι το τέλος. Στη συνέχεια άρχισε να πουλάει χονδρικά συλλογές με γυαλιά.
Σήμερα, η Luxottica έχει παραμερίσει όλους τους ενδιάμεσους. Ελέγχει όλα τα στάδια, από την παραγωγή μέχρι την πώληση. Δεν είναι μόνο ότι κατασκευάζει τα γυαλιά, αλλά και ότι τα διαθέτει άμεσα στην αγορά μέσω των καταστημάτων της: Hut, LensCrafters, Pearle Vision, όλα αυτά ανήκουν στην Luxottica.
Αυτού του είδους το μοντέλο είναι γνωστό ως κάθετη ολοκλήρωση. Είναι επικίνδυνο, αλλά μπορεί να λειτουργήσει πολύ καλά και να είναι εξαιρετικά αποδοτικό.
Στην εκπομπή «60 λεπτά» στο CBS πέρυσι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Luxottica Andrea Guerra ερωτήθηκε για την κυριαρχία της εταιρείας στο χώρο των γυαλιών. Ο ίδιος εκτιμά ότι περίπου 500 εκατομμύρια άνθρωποι φορούν γυαλιά ηλίου της Luxottica σε όλο τον κόσμο.
Πέρα από 7.000 καταστήματα λιανικής πώλησης που διαθέτει η εταιρεία και περίπου 10 εγκαταστάσεις παραγωγής, έχει αγοράσει και μερικές από τις μάρκες γυαλιών που πωλεί, συμπεριλαμβανομένης της Ray-Ban που το αγόρασε το 1999, της Oakley που αγόρασε το 2007, Vogue, Oliver Peoples, Persol, Alain Mikli, Arnette και REVO. Αυτές οι μάρκες αντιπροσωπεύουν το 70% των πωλήσεων σκελετών γυαλιών με τη Ray-Ban και και την Oakley να αποτελούν σχεδόν το 45% των πωλήσεων.
Σχετικά με τις άλλες μάρκες όπως Bulgari, Burberry, Chanel, Coach, Dolce & Gabbana, Donna Karan, Paul Smith, Polo Ralph Lauren, Prada, Stella McCartney, Tiffany, Tory Burch, Versace και Armani, υπάρχουν αποκλειστικές συμφωνίες και κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπορεί να φτιάξει τα γυαλιά τους. Οι συμφωνίες αυτές διαρκούν από τρία έως δέκα έτη.
Η Luxottica πληρώνει στους σχεδιαστές ένα ποσοστό 5% έως 14% των καθαρών πωλήσεων και 5% έως 10% από την προώθηση ανάλογα με τη συμφωνία. Η Prada και η Dolce & Gabbana είναι οι πιο κερδοφόρες για την εταιρεία, καταλαμβάνοντας το 3,9% και 2,6% των πωλήσεων αντίστοιχα.
Αναμένονται περισσότερες εξαγορές και εμπορικές συμφωνίες από τη Luxottica.
Σε πρόσφατη επιστολή του προς τους μετόχους, ο πρόεδρος και ιδρυτής Leonardo Del Vecchio είπε ότι η εταιρεία κάνει μια μεγάλη διείσδυση στις αναδυόμενες αγορές, ιδιαίτερα της Νότιας Ασίας. Στοχεύουν σε διψήφιο αριθμό αύξησης πωλήσεων στην κατηγορία των πολυτελών αγαθών της εταιρίας.
Πηγές: www.forbes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου