Τη χάραξη νέας διώρυγας που θα ενώνει τον Ειρηνικό με την Καραϊβική μέσω
της Νικαράγουα παρουσίασε τη Δευτέρα η κυβέρνηση της χώρας μαζί με τον
στρατηγικό επενδυτή, τον κινεζικό όμιλο HKND.
Τέλος στο μονοπώλιο της διώρυγα του Παναμά δημιουργείται με τις ευλογίες Κίνας και Ρωσίας. Τη διάνοιξη διώρυγας στη Νικαράγουα που θα συνδέει τους δυο ωκεανούς τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας σε συνεργασία με
κινεζική εταιρεία και θα περνάει από τη λίμνη Κοσίμπολκα.
Η διώρυγα του Παναμά, η οποία είναι τεράστιας στρατηγικής σημασίας για τις ΗΠΑ, συνδέει τον Ειρηνικό με τον Ατλαντικό Ωκεανό και είναι ελεγχόμενη από τις ΗΠΑ για πάνω από 100 χρόνια. Η κατασκευή της διώρυγας διεξήχθη υπό την εποπτεία του αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας, από το 1904 έως 1913.O Παναμάς στην ουσία αποτελεί πραγματικό αμερικανικό «προτεκτοράτο».
Φωτογραφία κάτω ο πρόεδρος της Νικαράγουας Ντανιέλ Ορτέγα με τον Κινέζο επιχειρηματία Ουάνγκ Τζινγκ, που ανέλαβε την κατασκευή νέας διώρυγας στη Μανάγκουα
Η διώρυγα, κόστους 40 δισ. δολαρίων, θα ανταγωνίζεται εκείνη του Παναμά, ενώ η κυβέρνηση των Σαντινίστας φιλοδοξεί να καταπολεμήσει τη φτώχεια χάρη στο κολοσσιαίο έργο.
Μαζί με άλλα έργα
Η νέα διώρυγα, μήκους 280 χιλιομέτρων, θα είναι τρεις φορές μακρύτερη από εκείνη του Παναμά, 650 χιλιόμετρα στα βόρεια. Το έργο θα περιλαμβάνει πετρελαιαγωγό κατά μήκος του έργου, διπλή σιδηροδρομική γραμμή, καθώς και δύο νέα αεροδρόμια.
Ενώ σήμερα η διώρυγα του Παναμά μπορεί να εξυπηρετήσει υπερ-πετρελαιοφόρα, έως 120.000 τόνους, η σχεδιαζόμενη διώρυγα της Νικαράγουα θα είναι ικανή να φιλοξενεί πλοία έως 250.000 τόνους, που είναι και το εκτόπισμα των μεγαλύτερων «σούπερ-τάνκερ» στον κόσμο.
Τα πλοία, ύστερα από πορεία περίπου εκατό ναυτικών μιλίων μέσω της διώρυγας από τον Ειρηνικό προς την Καραϊβική, θα εισέρχονται στην αχανή λίμνη Νικαράγουα, την οποία θα διασχίζουν στο νότιο τμήμα της. Από εκεί, θα εισέρχονται πάλι σε δίαυλο της τεχνητής διώρυγας, με προορισμό την Καραϊβική και τον Ατλαντικό.
Η Κίνα έχει ήδη λάβει την άδεια της πολιτικής ηγεσίας της Νικαράγουας με την παραχώρηση για 100 χρόνια του απαραίτητου εδάφους, για την κατασκευή του ανταγωνιστικου καναλιού ως προς την διώρυγα του Παναμά. Το έργο θα περιλαμβάνει στην φάση της κατασκευής του και ρωσικές εταιρείες.
Για να αποφευχθεί η προσπάθεια «διεμβολισμού» του όλου έργου από τις ΗΠΑ, για την κατασκευή του καναλιού, αναφέρει ο ρωσικός τύπος, η Ρωσία υπέγραψε με την Νικαράγουα διμερή συμφωνία (μέχρι ένα ορισμένο χρονικό όριο).
Η Νικαράγουα επιτρέπει την διέλευση ρωσικών πολεμικών πλοίων και αεροσκαφών, ώστε αυτά να δύναται να επισκεφθούν τη χώρα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014. Καθώς επίσης και να περιπολούν στα χωρικά ύδατα της Νικαράγουας, στην Καραϊβική Θάλασσα και στον Ειρηνικό Ωκεανό μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015.
Υπενθυμίζουμε ότι η Νικαράγουα ήταν μια εκ των χωρών που αναγνώρισε την επανένωση της Κριμαίας με την Ρωσική Ομοσπονδία, ως εκ τούτου αποτελεί στρατηγικο σύμμαχο της Ρωσίας την κυριολεξία στην "αυλή" των ΗΠΑ.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις:
Περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν εκφράσει, όμως, ενστάσεις σε ό,τι αφορά τη διέλευση ποντοπόρων πλοίων από τη λίμνη Νικαράγουα. Η λίμνη έχει ήδη υποστεί σημαντική καταστροφή λόγω της απόρριψης σε αυτή λυμάτων. Η ρύπανσή της έχει στερήσει από τους παραλίμνιους πληθυσμούς μεγάλο μέρος των διατροφικών του αποθεμάτων σε ψάρι ή αμφίβιους οργανισμούς, που πεθαίνουν με ραγδαίους ρυθμούς.
Θα προστατευθεί η λίμνη
Ο κ. Ουάνγκ δεσμεύεται, όμως, ότι θα προστατεύσει το περιβάλλον: «Αντιλαμβάνομαι ότι η λίμνη είναι το επίκεντρο της χώρας, ένα σύμβολο, όπως ο Κίτρινος Ποταμός στην Κίνα. Η προστασία της λίμνης αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα».
Η τελικη αποφαση για την κατασκευη της Διωρυγας στη Νικαραγουα προβλεπει οτι οι εργασιες θα αρχισουν τον φετεινο Δεκεμβριο και θα ολοκληρωθουν το 2019.
Τέλος στο μονοπώλιο της διώρυγα του Παναμά δημιουργείται με τις ευλογίες Κίνας και Ρωσίας. Τη διάνοιξη διώρυγας στη Νικαράγουα που θα συνδέει τους δυο ωκεανούς τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας σε συνεργασία με
κινεζική εταιρεία και θα περνάει από τη λίμνη Κοσίμπολκα.
Η διώρυγα του Παναμά, η οποία είναι τεράστιας στρατηγικής σημασίας για τις ΗΠΑ, συνδέει τον Ειρηνικό με τον Ατλαντικό Ωκεανό και είναι ελεγχόμενη από τις ΗΠΑ για πάνω από 100 χρόνια. Η κατασκευή της διώρυγας διεξήχθη υπό την εποπτεία του αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας, από το 1904 έως 1913.O Παναμάς στην ουσία αποτελεί πραγματικό αμερικανικό «προτεκτοράτο».
Φωτογραφία κάτω ο πρόεδρος της Νικαράγουας Ντανιέλ Ορτέγα με τον Κινέζο επιχειρηματία Ουάνγκ Τζινγκ, που ανέλαβε την κατασκευή νέας διώρυγας στη Μανάγκουα
Η διώρυγα, κόστους 40 δισ. δολαρίων, θα ανταγωνίζεται εκείνη του Παναμά, ενώ η κυβέρνηση των Σαντινίστας φιλοδοξεί να καταπολεμήσει τη φτώχεια χάρη στο κολοσσιαίο έργο.
Μαζί με άλλα έργα
Η νέα διώρυγα, μήκους 280 χιλιομέτρων, θα είναι τρεις φορές μακρύτερη από εκείνη του Παναμά, 650 χιλιόμετρα στα βόρεια. Το έργο θα περιλαμβάνει πετρελαιαγωγό κατά μήκος του έργου, διπλή σιδηροδρομική γραμμή, καθώς και δύο νέα αεροδρόμια.
Ενώ σήμερα η διώρυγα του Παναμά μπορεί να εξυπηρετήσει υπερ-πετρελαιοφόρα, έως 120.000 τόνους, η σχεδιαζόμενη διώρυγα της Νικαράγουα θα είναι ικανή να φιλοξενεί πλοία έως 250.000 τόνους, που είναι και το εκτόπισμα των μεγαλύτερων «σούπερ-τάνκερ» στον κόσμο.
Τα πλοία, ύστερα από πορεία περίπου εκατό ναυτικών μιλίων μέσω της διώρυγας από τον Ειρηνικό προς την Καραϊβική, θα εισέρχονται στην αχανή λίμνη Νικαράγουα, την οποία θα διασχίζουν στο νότιο τμήμα της. Από εκεί, θα εισέρχονται πάλι σε δίαυλο της τεχνητής διώρυγας, με προορισμό την Καραϊβική και τον Ατλαντικό.
Η Κίνα έχει ήδη λάβει την άδεια της πολιτικής ηγεσίας της Νικαράγουας με την παραχώρηση για 100 χρόνια του απαραίτητου εδάφους, για την κατασκευή του ανταγωνιστικου καναλιού ως προς την διώρυγα του Παναμά. Το έργο θα περιλαμβάνει στην φάση της κατασκευής του και ρωσικές εταιρείες.
Για να αποφευχθεί η προσπάθεια «διεμβολισμού» του όλου έργου από τις ΗΠΑ, για την κατασκευή του καναλιού, αναφέρει ο ρωσικός τύπος, η Ρωσία υπέγραψε με την Νικαράγουα διμερή συμφωνία (μέχρι ένα ορισμένο χρονικό όριο).
Η Νικαράγουα επιτρέπει την διέλευση ρωσικών πολεμικών πλοίων και αεροσκαφών, ώστε αυτά να δύναται να επισκεφθούν τη χώρα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014. Καθώς επίσης και να περιπολούν στα χωρικά ύδατα της Νικαράγουας, στην Καραϊβική Θάλασσα και στον Ειρηνικό Ωκεανό μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015.
Υπενθυμίζουμε ότι η Νικαράγουα ήταν μια εκ των χωρών που αναγνώρισε την επανένωση της Κριμαίας με την Ρωσική Ομοσπονδία, ως εκ τούτου αποτελεί στρατηγικο σύμμαχο της Ρωσίας την κυριολεξία στην "αυλή" των ΗΠΑ.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις:
Περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν εκφράσει, όμως, ενστάσεις σε ό,τι αφορά τη διέλευση ποντοπόρων πλοίων από τη λίμνη Νικαράγουα. Η λίμνη έχει ήδη υποστεί σημαντική καταστροφή λόγω της απόρριψης σε αυτή λυμάτων. Η ρύπανσή της έχει στερήσει από τους παραλίμνιους πληθυσμούς μεγάλο μέρος των διατροφικών του αποθεμάτων σε ψάρι ή αμφίβιους οργανισμούς, που πεθαίνουν με ραγδαίους ρυθμούς.
Θα προστατευθεί η λίμνη
Ο κ. Ουάνγκ δεσμεύεται, όμως, ότι θα προστατεύσει το περιβάλλον: «Αντιλαμβάνομαι ότι η λίμνη είναι το επίκεντρο της χώρας, ένα σύμβολο, όπως ο Κίτρινος Ποταμός στην Κίνα. Η προστασία της λίμνης αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα».
Η τελικη αποφαση για την κατασκευη της Διωρυγας στη Νικαραγουα προβλεπει οτι οι εργασιες θα αρχισουν τον φετεινο Δεκεμβριο και θα ολοκληρωθουν το 2019.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου