Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Παράλογους περιορισμούς και απαγορεύσεις στους ερασιτέχνες αλιείς ζητά η Ένωση Επαγγελματιών Αλιέων από το ΥΑΑΤ

Τι ζητά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Παράκτιων Επαγγελματικών Αλιευτικών Σκαφών Γιώργος Λιβανός από το ΥΑΑΤ

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Παράκτιων Επαγγελματικών Αλιευτικών Σκαφών, με έγγραφο που στάλθηκε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και συγκεκριμένα προς την Υφυπουργό (αρμόδια για την Αλιευτική Πολιτική) η κ. Φωτεινή Αραμπατζή, ζητά τον κάθετο περιορισμό της ερασιτεχνικής αλιείας, όπου μεταξύ άλλων ζητούν:

– Να μπουν περιορισμοί στην ιπποδύναμη και την χωρητικότητα(?) των ερασιτεχνών σκαφών, δηλαδή να μην επιτρέπεται η αλιεία σε σκάφη ιπποδύναμης πάνω από κάποιο όριο, όπως γραφόταν στο άρθρο.43 του 2016

– Κατάργηση του παραγαδιού και της συρτής βυθού που τα θεωρούν επαγγελματικά αλιευτικά εργαλεία και πρακτικές

– Μείωση των ημερών, μόνο Τετάρτη και Σαββατοκύριακο στη θάλασσα

– Μείωση του ήδη χαμηλού μέγιστου βάρους, συγκεκριμένα 3 κιλά ανά βάρκα!

 Θέσπιση ημερολογίου για καταγραφή αλιευμάτων

– Μοναχικό ψάρεμα ερασιτεχνικά σκάφη, κατά το ψάρεμα, να επιβαίνει μόνο ο ιδιοκτήτης και κανείς άλλος!

– Αναγγελία απόπλου και κατάπλου από τα λιμεναρχεία μία ώρα πριν την εξόρμηση

– Επαναφορά των ατομικών ερασιτεχνικών αδειών αλιείας

– Αυστηροποίηση ποινών από 2.000 ευρώ την πρώτη φορά, 4.000 ευρώ την επόμενη και κατάσχεση σκάφους και αλιευτικών εργαλείων την 3η.

Οι θέσεις της ΠΑΝΕΠΕΣ δημιουργεί κλίμα “εμφυλίου” στη θάλασσα

Θα προτιμούσαμε να δούμε προτάσεις που να βάζουν τάξη στα εσωτερικά προβλήματα των επαγγελματιών αλιέων και όχι να διχάζουν τους ανθρώπους της θάλασσας, γιατί όπως ήδη γνωρίζουν, υπάρχουν μεταξύ αυτών, ορισμένα άτομα που πωλούν ψάρια χωρίς άδεια ή παραστατικά.

Αυτοί δεν είναι ερασιτέχνες, είναι παράνομοι αλιείς που φοροδιαφεύγουν (είτε δεν έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος, είτε δεν εκδίδουν παραστατικά) σε ένα εντελώς διάτρητο σύστημα, το οποίο αδυνατεί καν να ελέγξει το «πόθεν έσχες» των ψαριών που έχει στο ψυγείο του ένα εστιατόριο ή ένα ιχθυοπωλείο.

Επίσης θα θέλαμε να δούμε προτάσεις που θα ζητούσαν ελέγχους και λιμενικά σκάφη στη θάλασσα, στελέχωση των λιμενικών αρχών και των ειδικών φορολογικών αρχών, ώστε να καταστεί εφικτός ο αυστηρότερος έλεγχος στις ακτές μας, των ψαράδων και των επιχειρήσεων που αγοράζουν και μεταπωλούν ψάρια χωρίς παραστατικά.

Είναι παράλογο ενώ υπάρχουν ήδη πολύ αυστηροί κανόνες και θεσμικό πλαίσιο, να ζητάμε και άλλους . Όποιες και αν είναι οι απαγορεύσεις, θα αφορούν πάλι τους ερασιτέχνες, όχι τους παράνομους αλιείς. Μη ζητάμε λοιπόν να κόψετε την μοναδική ψυχαγωγική απασχόληση – αντίδοτο στη σκληρή καθημερινότητα όλα τα χρόνια της κρίσης, για χιλιάδες Έλληνες, κυρίως συνταξιούχους με μικρά βαρκάκια που έχουν την δυνατότητα να ψαρέψουν καθημερινά.

Η πρότασή σας λοιπόν ακούγεται σαν να ζητάτε απαγόρευση των Ι.Χ. αυτοκινήτων ως φάρμακο για την καταπολέμηση πειρατικών ταξί, επιδιώκοντας αποκλειστικά και μόνο την προστασία των αυτοκινητιστών ταξί!

Οποιαδήποτε μορφή απαγόρευσης αφορά μόνο τους νόμιμους πολίτες οι παράνομοι θα συνεχίσουν να με κάθε τρόπο να παρανομούν. Τέλος να αναφέρουμε ότι ιπποδύναμη και η δυνατότητα μετακίνησης ουδεμία σχέση έχει με την αλιευτική δυνατότητα ενός σκάφους, που μπορεί για να αναψυχή να ταξιδεύει ελεύθερα στο Αιγαίο. Για το θέμα της πιστοποίησης ιπποδύναμης, δεν θα διαφωνήσει κανείς, εφόσον θα είναι καθολικό τόσο στα ερασιτεχνικά όσο και στα επαγγελματικά σκάφη.

Τέλος, η συνεισφορά εν γένει της ερασιτεχνικής αλιείας αντιστοιχεί σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ όπως και κατεπέκταση ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές και έσοδα για το ελληνικό κράτος συντηρώντας χιλιάδες άμεσα εργαζόμενους (ναυπηγεία, εισαγωγείς σκαφών, ναυτιλιακών οργάνων, μηχανών θαλάσσης, ηλεκτρονικού εξοπλισμού, οργανισμούς λιμένων και λιμενικά ταμεία, ειδών αλιείας, παροχής υπηρεσιών, καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα) αλλά και έμεσα (καύσιμα, τρόφιμα, ναυτικό τουρισμό).

Ακολουθεί αυτούσιο (χωρίς να επέμβουμε στο κείμενο, ούτε καν για τονισμό των λέξεων) το έγγραφο που στάλθηκε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, προς την κ. Αραμπατζή:

ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΕΠΕΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ .

Προς : ΥΠΑΑΤ ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΚΟΙΝ: 1) Γ/ΔΣΗ ΑΛΙΕΙΑΣ
2) γραφειο κυριας υφυπουργου
Νεαπολη Λακωνιας 10 /01 /2021
Αρ .πρ 67
Πληρ: 6980383122

Η ερασιτεχνικη αλιεια είναι μια δραστηριοτητα η οποια ασκειται από Ελληνες πολιτες όχι για βιοπορισμο αλλα για λογους αναψυχης .

Πανω από 200.000 σκαφη δραστηροποιουνται σε ολο τον Ελληνικο θαλασσιο χωρο με μια πληθωρα αλιευτικων εργαλειων και πρακτικων εκ των οποιων το 90% είναι καθαρα επαγγελματικα αλιευτικα εργαλεια .

Με βαση την ισχυουσα νομοθεσια η ποσοτητα των επιτρεπομενων αλιευματων είναι ανα επιβαινοντα στο σκαφος , αθροιστικα όμως είναι πολλαπλασια του συνολου των αλιευματων της επαγγελματικης αλιειας . Ο λογος αυτος και μονο επιβαλλει την αντιμετωπιση της ερασιτεχνικης αλιειας υπο το πρισμα των νομοθετηματων που διεπουν την επαγγελματικη αλιεια . Δεν είναι απλα μια δραστηριοτητα αλλα μια ουσιαστικη συνεκμεταλλευση των θαλασσιων αποθεματων τα οποια όχι μονο πληττονται καθημερινα από την υπεραλιευση αλλα αρκετα από αυτά είναι υπο καταρευση .

Τα σκεπτικο της απαγορευσης των δυχτιων από τους ερασιτεχνες κατά την διαβουλευση του σχεδιου 589 Ε.Κ και η τελικη του μορφη με την υπογραφη του Ε.Κ 1967 / 2006 ηταν να ελαχιστοποιηθει η ασκουμενη πιεση στα ιχθυαποθεματα και φυσικα να μειωθει η απωλεια της βιοποικιλοτητας που ηταν υποχρεωση της Ε.Ε που απορεει από τις διεθνεις συμβασεις που εχουν υπογραφει .

Πιο συγκεκριμενα :
1) Η συμβαση του Ριο που εγινε υπο τον Ο.Η.Ε στις 03/06/1992 και που επικυρωθηκε με το νομο 2204/1994 φεκ 59 Α 1994.

2) Η συμβαση Ραμσαρ που υπογραφει στις 02/ο2/1971 και που επικυρωθηκε με το νομνο 191/ 1974.

3) Η συμβαση της Βερνης που υπογραφει στις 19/08/1975 τεθηκε σε ισχυ την 901/03/2002 και επικυρωθηκε με το νομο 1335/1983.

4) Η συμβαση CITES που επικυρωθηκε με το νομο 1055/1992 .
Στο πλαισιο μιας προληπτικης προσεγγισης επρεπε να παρθουν μετρα προστασιας της βιοποικιλοτητας και φυσικα των απειλουμενων ειδων από δραστηριοτητες που εχουν αθροιστικα καταστροφικες συνεπειες . Ετσι με παρεμβασεις της Συνομοσπονδιας αλιεων Ελλαδας κατεστει δυνατον και με την συμφωνη γνωνη της Επιτροπης να απαγορευτει ένα επαγγελματικο αλιευτικο ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΠΟ τους ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΑ ΔΥΧΤΙΑ .
Λογο της συζητησης που γινεται στη χωρα σχετικα με την επικειμενη νομοθετηση για την ερασιτεχνικη αλιεια θεωρουμε ότι εκτος των δεκαδων παραμβασεων μας που μεχρι τωρα εχουν γινει για το συγκεκριμενο θεμα εχουμε υποχρεωση κοινωνικη , ιστορικη , πολιτικη αλλα και συντεχνιακη να καταθεσουμε δημοσια πλεον για άλλη μια φορα τις θεσεις μας που εχουν ως εξης :

1) Να υπαρξει πραγματικη καταγραφη των ερασιτεχνικων σκαφων στο συνολο τους καταγραφοντας ταυτοχρονα την ιπποδυναμη του κάθε ενός χωριστα όπως και την χωρητικοτητα τους .
Αιτιολογια : Αυτό ζητηται γιατι πρεπει να γνωριζουμε ποιος είναι ο πραγματικος αριθμος των σκαφων , η συνολικη ιπποδυναμη και η συνολικη χωρητικοτητα ώστε να μπορεσουμε να εκτιμησουμε επ ακριβως την αλιευτικη ικανοτητα και την αλιευτικη προσπαθεοια του στολου των ερασιτεχνικων σκαφων και τις επιπτωσεις που εχει στους αλιευτικους πορους και τα θαλασσια οικοσυστηματα .

2) Ενταξη της ερασιτεχνικης αλιειας σε καθεστως ελεγχου αλιευτικης προσπαθειας . Μεγιστη ιπποδυναμη και χωρητηκοτητα για τα ερασιτεχνικα σκαφη .

Αιτιολογια : Η ερασιτεχνικη αλιεια συμετεχει στην εκμεταλευση των αλιευθτικων πορων εχοντας ένα συμαντικο μεριδιο από αυτους πολαπλασιο λογο του τεραστιου αριθμου των σκαφων της από την παρακτια επαγγελματικη αλιεια . Ενας μεγαλος αριθμος ειδων κινδυνευει με εξαφανιση λογο της υπεραλιευσης αλλα και παραγοντων που εχουν να κανουν με την υποβαθμιση των υδατων από ανθρωπογενεις παρεμβασεις . Πρεπει να διατηρηθουν τμηματα των οικοσυστηματων που δεν εχουν ακομα πληγει ,στην αρχικη τους κατασταση . Αυτά τα οικοσυστηματα ευρισκονται σε καπως απομακρυσμενες περιοχες στις οποιες δεν μπορουν να φτασουν ουτε οι επαγγελματιες λογο του περιορισμου των ιπποδυναμεων και της χωρητηκοτητας των σκαφων τους. Σε αυτές τις περιοχες όμως φτανουν τα ερασιτεχνικα σκαφη τα οποιια διαθετουν τεραστιες ιπποδυναμεις και μεγαλες χωρητηκοτητες που επιτρεπουν στους επιβαινοντες να παραμενουν στη θαλασσα περαν από την μια ημερα και να καλυπτουν τεραστιες αποστασεις πηγαινοντας σε οποιο αλιευτικο πεδιο θελουν . Με την απογραφη και με ορισμο ενός πλαφον θα υπαρχει δυσκολια στα μεγαλα ταξιδια και εκ των πραγματων αυτά τα οικοσυστηματα θα αντεξουν και αν εχουν πληγει σε καποιο βαθμο συντομα θα ανακαμψουν .

3) Καταργηση ολων των επαγγελματικων αλιευτικων εργαλιων και πρακτικων.
Ατιολογια : Τα δυχτια καταργηθηκαν από τους ερασιτεχνες στο πλαισιο της μειωσης της πιεσης στα ιχθυαποθεματα και της απωλειας της βιοποικιλοτητας που υπαρχει , λογο του ότι από τον μεγαλο αριθμο των ερασιτεχνικων σκαφων ασκειται πραγματικη υπεραλιευση με τηγν χρηση επαγγελματικων αλιευτικων εργαλειων . Φανταστηται 200.000 σκαφη να ριχνουν στην θαλασσα από 100 αγκιστρια την ημερα θα εχουμε κάθε ημερα 20.000.000 αγκιστρια με ότι αυτό συνεπαγεται για τους ιχθυοπληθυσμους . Σημετρα ριχνουν πανω από 1000 το κάθε σκαφος σε κάθε περιοχη της θαλασσιας επικρατειας . Επισεις οι συρτες βυθου που δουλευουν στα βαθια νερα εχουν δημιουργησει σοβαρο προβλημα στους γεννητορες των μεγαλων θηρευτων όπως είναι οι Ροφοι οι Σφυριδες οι Βλαχοι οι Συναγριδες τα Φαγκρια και δεκαδες αλλα ειδη που στηριζουν τα παρακτια αποθεματα μετα την ωοτοκια όταν τα νεαρα ψαρια αναζητουν ζεστα και ρηχα νερα για να αναπτυχθουν .

4) Μειωση των ημερων εργασιας στην θαλασσα . Να δινονται αδειες για ερασιτεχνικη αλιεια μονο την Τεταρτη και το Σαββατοκυριακο απαγορευμενης απολυτως της νυχτερινης ερασιτεχνικης αλιειας .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Οσες λιγοτερες ημερες ασκειται η ερασιτεχνικη τοσο λιγοτερη πιεση θα ασκηται στα θαλασσια οικοσυστηματα και θα δωθει η δυνατοτητα σε οσα από αυτά αντιμετωπιζουν προβλημα να μπορεσουν με αυτή την αναπαυλα να ανακαμψουν . Η απαγορευση της νυχτερινης αλιειας εχει να κανει με επαγγελματικες αλιευτικες εραγσιες ( για καλαμαρια νυχτερινο ψαροντουφεκο ) και επειδη μειωνεται η δυνατοτητα ελεγχου από τις δομες που είναι επιφορτισμενες με αυτή την αρμοδιοτητα ( Λιμενικο ).

5) Προσδιορισμος μεγιστου βαρους αλιευματων ανα σκαφος
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Κάθε σκαφος πρεπει να εχει την δυνατοτητα να αλιευση μεχρι 3 κιλα την ημερα που ασκει την ερασιτεχνικη αλιεια με ανοχη συν πλην 10% πραγμα που επιβεβαιωνει τον μη βιοποριστικο χαρακτηρα της δραστηριοτητας η ένα ψαρι πανω από τρια κιλα μονο .Γιώρ

6) Θεσπιση ημερολογιου καταγραφεις αλιευματων κάθε φορεα που θα διενεργηται ερασιτεχνικη αλιευτικη δραστηριοτητα .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ :Με αυτό τον τροπο θα δημιουργηθει μια βαση επιστημονικων δεδομενων για την ερασιτεχνικη αλιεια πραγμα που θα οδηγει σε χαραξη ορθολογικης πολιτικης που θα βασιζεται σε πραγματικα στοιχεια και όχι σε αφορισμους

7) Στα ερασιτεχνικα σκαφη κατά την διαρκεια της δραστηριοτητας θα πρεπει να επιβαινουν μονο οι πλοιοκτητες και κανεις άλλος .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ :΅Στο πλαισιο της ισης μεταχειρησης με τα επαγγελματικα αλιευτικα σκαφη ζηταμε να εφαρμοστει αυτό και επι πλεον γιατι ανθρωποι που επιβαινουν και δεν είναι ιδιοκτητες του σκαφουε αυξανουν την αλιευτικη ικανοτητα του ερασιτεχνικου σκαφους .

8) ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ της εμποριας των αλιευματων που προερχονται από την ερασιτεχνικη αλιεια .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Η εκμεταλευση αλιευτικων πορων ( Ε.Κ 26/2004 και 1261/ 2006) και η εμπορια αλιευτικων προιοντων γινεται μονο από επαγγελματικα αλιευτικα σκαφη που είναι καταχωρημενα στο Κοινοτικο Αλιευτικο Μητρωο και διαθετουν Α.Μ.Α.Σ. Επισεις η εμπορια αλιευτικων προιοντων που δεν εχουν αλιευθει από επαγγελματικο σκαφοε είναι ουσιαστικα αθεμιτος ανταγωνισμος .

9) Κατά τον αποπλου των σκαφων της ερασιτεχνικης αλιειας να δινεται αναγγελια αποπλου και καταπλου μια ωρα πριν .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Αυτό το μετρο επιβαλλεται ώστε σε περιπτωση δειγματοληπτικων ελεγχων να υπαρχει η δυανατοτητα πραγματοποιησης . Επι πλεον θα υπαρχει καταγραφει των ενεργων σκαφων των εργαλιων που χρησημοποιουν αλλα και των αλιευματων σε ποσοτητα, ειδος και μεγαθος .

10) Επαναφορα της ατομικης ερασιτεχνικης αδειας αλιειας .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Η ατομικη αδεια αλιειας είναι αστυνομικης φυσεως και εκδιδεται με βαση τον Γενικο Κανονισμο Λιμενα και σαν σκοπο εχει την δυνατοτητα επιβιβασης του ιδιοκτητη στο αλιευτικο επεγγελματικο η ερασιτεχνικο . Είναι αστυνομικο εγγραφο που συμβαλει στον ελεγχο .

11) Οι ποινες από παρανομη ερασιτεχνικη αλιεια πρεπει να ξεκινουν από 2000 ευρω σε πρωτη παραβαση σε υποτροπη 4000 ευρω και σε τριτη υποτροπη στο ιδιο ετος κατασχεση ολων των μεσων ( σκαφος και αλιευτικα εργαλεια ). Πρεπει να θεσμοθετηθει η αναρχη παρανομη και λαθραια αλιεια όπως προβλεπεται από τους Ε.Κ 1224/2009 ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟ 404 /2011
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Οι ποινες για την παρανομη ερασιτεχνικη αλιεια δεν πρεπει να είναι προσχηματικες αλλα Δρακοντιες ώστε να λειτουργουν αποτρεπτικα στην ασκηση της

Η Πανελληνια Ενωση Πλοιοκτητων Παρακτιων Επαγγελματικων αλιευτικων Σκαφων εχοντας πληρη συναισθηση της ευθυνης των επαγγελματιων ψαραδων απαναντι στις επομενες γενιες και στο δικαιωμα τους για προσβαση στην θαλασσα και φυσικα στα προιοντα της σας καταθετει αυτές τις προτασεις ελπιζοντας να λαβεται υπ οψιν σας όχι το προσορινο συμφερον καποιων αλλα το δικαιωμα των επομενων γενεων . Οσο σκληρες και αν φαινονται αποτελουν την λυση . Ολοι μαζι επαγγελματιες διοικηση ερασιτεχνες εμποροι και γενικα ολοι οι εμπλεκομενοι πρεπει να εχουμε ως μεγιστο καθηκων να μπορει αυτή η πηγη να φερνει συνεχως προιοντα εστω και αν κατι χανουμε στην προσπαθεια αυτή.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΛΙΒΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

M.Gordova

ΠΗΓΗ:boatfishing.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου