Κυριακή 26 Ιουλίου 2020

Σκηνοθέτησε «πειρατεία» πλοίου ο εφοπλιστής Mr «Seajets» Ηλιόπουλος! Υπόδειγμα «αριστείας» κρίθηκε ένοχος απάτης αξίας 77 εκ. δολαρίων από Ανώτερο Δικαστήριο της Αγγλίας

Σκηνοθέτησε «πειρατεία» τάνκερ ο εφοπλιστής Ηλιόπουλος
Κάποιες ζουμερές ειδήσεις που αφορούν τις «επιχειρηματικές» πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν Έλληνες στο εξωτερικό μπορεί να γίνονται πρώτο θέμα στον ξένο τύπο, αλλά στην Ελλάδα όχι μόνο δεν τυγχάνουν αντίστοιχης προβολής, αλλά κυριολεκτικά θάβονται!

Το γιατί θα το καταλάβετε αφού διαβάσετε το άρθρο που ακολουθεί.

Σκηνοθέτησε «πειρατεία» τάνκερ ο εφοπλιστής ΗλιόπουλοςΔικαστής στο Λονδίνο έκρινε τον Έλληνα εφοπλιστή, Μάριο Ηλιόπουλο, ένοχο για απάτη, αφού σκηνοθέτησε πειρατεία (!) σε σούπερ τάνκερ ιδιοκτησίας του για να εισπράξει τα 77 εκατομμύρια δολάρια της ασφαλιστικής αποζημίωσης.
Ο εφοπλιστής (σύμφωνα με τα στοιχεία) είχειοργανώσει συνωμοσία για την εξαπάτηση των ασφαλιστών του, σε συνεργασία με μέλη του πληρώματος και στελέχη της ακτοφυλακής της Υεμένης, το 2011.

Το χρονικό της «πειρατείας»

Το  ελληνόκτητο πλοίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της «Samsung» στη Νότια Κορέα το 1992. (Ω, ποία έκπληξη! Σιγά μην το ναυπηγούσαν στο… Πέραμα, για χαζούς τους έχετε τους… «πατριώτες»;)
Το πλοίο ονομάστηκε αρχικά «St. Romauld», σύντομα μετονομάστηκε σε «Nandu», στη συνέχεια σε «Stainless» και τελικά (το 2008) πήρε το όνομα «Brilliante Virtuoso».
Το 2011 το πλοίο εγγράφηκε στα Νησιά Μάρσαλ και ταξίδευε κάτω από Λιβεριανή σημαία! (Απόλυτα συνεπής και …«πατριωτική» η στάση των Ελλήνων Εφοπλιστών, καταμεσής μάλιστα της οικονομικής κρίσης).
Σκηνοθέτησε «πειρατεία» τάνκερ ο εφοπλιστής Ηλιόπουλος
Σκηνοθέτησε «πειρατεία» πλοίου ο εφοπλιστής Ηλιόπουλος!
Στις 6 Ιουλίου 2011, το πλοίο εκτελούσε δρομολόγιο από το Κερτς της Ουκρανικής Κριμαίας (τώρα ανήκει στη Ρωσία) προς το Qingdao της Κίνας φορτωμένο με πετρέλαιο αξίας περίπου 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Αφού διέσχισε τη διώρυγα του Σουέζ κι ενώ βρισκόταν περίπου 20 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του Άντεν, το πλήρωμα ανέφερε ότι δεχόταν επίθεση από Σομαλούς πειρατές οπλισμένους με ρουκέτες και ότι αποτέλεσμα της επίθεσης ήταν να ξεσπάσει πυρκαγιά στα καταλύματα και ότι το πλήρωμα θα εγκατέλειπε το πλοίο.
Ένα αμερικανικό πολεμικό πλοίο το «USS Philippine Sea», που επιχειρούσε στην περιοχή ως μέρος των Συνδυασμένων Ναυτικών Δυνάμεων, ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και διέσωσε το 26μελές πλήρωμα από τις Φιλιππίνες. (Όλοι  Φιλιππινέζοι γιατί είναι γνωστό  πως οι Έλληνες ναυτικοί προκαλούν «αλλεργία» στους… «ευεργέτες-πατριώτες»).
Σκηνοθέτησε «πειρατεία» πλοίου ο εφοπλιστής Ηλιόπουλος
Ναυτικοί από το USS Philippine Sea διασώζουν το πλήρωμα του Brillante Virtuoso
Οι Aμερικάνοι ωστόσο δήλωσαν πως δεν βρήκαν κανένα ίχνος πειρατών, τόσο στο πλοίο όσο και στην ευρύτερη περιοχή.[1]
Η ιδιοκτήτρια ναυτιλιακή εταιρία («Suez Fortune Investment Ltd», με έδρα την Ελλάδα), έστειλε δύο ρυμουλκά από το Άντεν για να κατασβήσουν τη φωτιά και να ρυμουλκήσουν με ασφάλεια το πλοίο.
Οι μεταγενέστερες έρευνες δεν έδειξαν κανένα σημάδι χτυπήματος από ρουκετοβόλο ή από πυρά όπλων από το εξωτερικό του πλοίου, όπως είχε δηλώσει το πλήρωμα, αλλά αντίθετα βρέθηκαν ίχνη πυρών από ΑΚ-47 (καλάσνικοφ) τα οποία προερχόντουσαν από το εσωτερικό.[2]
David Mockett
Ο David Mockett που ανατινάχτηκε μέσα στο αυτοκίνητό του στην Υεμένη κατά την διάρκεια των ερευνών της υπόθεσης Ηλιόπουλου
Ο Βρετανός επιθεωρητής David Mockett, ο οποίος κλήθηκε να ερευνήσει το περιστατικό, πίστευε ότι η επίθεση κατά του «Brillante Virtuoso» οργανώθηκε από μια εγκληματική συμμορία ως κομμάτι μας ασφαλιστικής απάτης.
Ο Mockett λίγες μέρες αργότερα δολοφονήθηκε στην Υεμένη από…. έκρηξη βόμβας με την οποία είχε παγιδευτεί το αυτοκίνητό του.[3]
Προφανώς ο κακομοίρης δεν είχε καταλάβει πόσο επικίνδυνο είναι να μπλέκει κανείς με υποθέσεις «άριστων» και πόσο «τοξική» για κάποιους μπορεί να γίνει η «υγιής επιχειρηματικότητα»… (Είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε…)
Η υπόθεση βέβαια δεν έμεινε εκεί καθώς οι ασφαλιστικές εταιρίες είχαν καταφύγει στην Αγγλική Δικαιοσύνη για να μην πληρώσουν τα 77 εκατομμύρια δολάρια που ζητούσε ο Ηλιόπουλος ως αποζημίωση και οι δικηγόροι τους ερευνούσαν κάθε στοιχείο της υπόθεσης.

Σκηνοθέτησε «πειρατεία» πλοίου ο εφοπλιστής Ηλιόπουλος!

Έτσι τον Απρίλιο του 2016 ο Ηλιόπουλος μετέβη στο Λονδίνο για να απαντήσει σε ερωτήσεις για κάποια αρχεία μιας εκ των εταιρειών του, στα οποία προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση οι δικηγόροι των ασφαλιστικών εταιριών.
Προηγουμένως ο Ηλιόπουλος δεν είχε παραστεί επικαλούμενος λόγους ασθενείας(Όπως κάθε «άριστος» που σέβεται τον εαυτό του)
Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «Insurance Journal», οι αστυνομικοί κάτω από το βάρος των στοιχείων που έβγαιναν στο φως συνέλαβαν τον Μάριο Ηλιόπουλο ως ύποπτο συνωμοσίας με σκοπό τη διάπραξη απάτης.
Λίγο αργότερα αφέθηκε ελεύθερος πληρώνοντας ίσως κάποια εγγύηση μέχρι να ολοκληρωθεί η δίκη.
Έτσι φτάσαμε στο σήμερα.
Στις 7 Οκτωβρίου του 2019, ο δικαστής του Ανώτερου Δικαστηρίου του Λονδίνου, κ. Τζάστις Τηρ, μετά από δίκη που κράτησε 52 ημέρες έκρινε πως η αποκαλούμενη «πειρατική επίθεση» ήταν ψεύτικη, ενορχηστρωμένη και υποκινημένη από τον ιδιοκτήτη του πλοίου, Μάριο Ηλιόπουλο, ο οποίος εκείνη την περίοδο αντιμετώπιζε σημαντικές οικονομικές δυσκολίες.
Σκηνοθέτησε «πειρατεία» πλοίου ο εφοπλιστής Ηλιόπουλος
Σκηνοθέτησε «πειρατεία» πλοίου ο εφοπλιστής Ηλιόπουλος!
Στους συνωμότες που συμμετείχαν στην «επιχείρηση» περιλαμβάνονται: Ο πλοίαρχος κι ο αρχιμηχανικός του πλοίου, τοπικοί διασώστες-ρυμουλκά, η ελληνική εταιρία ρυμούλκησης «Poseidon Salvage» με ειδική αναφορά στον Βασίλη Βέργο (άλλος «άριστος» αυτός).
Σύμφωνα με τον δικαστή το ρόλο των μισθωμένων «πειρατών» έπαιξαν νυν και πρώην μέλη της ακτοφυλακής και του ναυτικού της Υεμένης.[4]
Συγκεκριμένα ο δικαστής Τζάστις Τηρ στην απόφασή του αναφέρει:
«Η πλήρης απώλεια του «Brillante Virtuoso» προξενήθηκε από δόλο του ιδιοκτήτη του, κ. Ηλιόπουλου. […] Τα κίνητρα των ένοπλων ανδρών δεν ήταν να κλέψουν ή να ανταλλάξουν για λύτρα το πλοίο, αλλά να βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη να εξαπατήσει τους ασφαλιστές.
[…] Ο κ. Ηλιόπουλος είχε κίνητρο να θέλει την καταστροφή του πλοίου από πυρκαγιά, και συγκεκριμένα τη δόλια διεκδίκηση αποζημίωσης για την πλήρη απώλεια του πλοίου, συνολικού ποσού 77 εκατομμυρίων δολαρίων, διεκδίκηση που αν πετύχαινε, θα έλυνε τις σοβαρές οικονομικές δυσκολίες τις οποίες αντιμετώπιζε η εταιρεία του εκείνο το διάστημα».[5]
Καταλαβαίνουμε λοιπόν γιατί αυτή η είδηση, που έχει ιστορία 8 ετών, έχει θαφτεί από τα ελληνικά ΜΜΕ. Μέσα που κατέχει και ελέγχει η ελληνική αστική τάξη.
Γιατί μια τέτοια είδηση χαλάει το παραμύθι της «υγιούς» επιχειρηματικότητας, της «αριστείας» και της «ανάπτυξης για όλους», κι όλων των ιδεολογημάτων που προωθούν τα χρυσοπληρωμένα «παραγαλάκια» του συστήματος.
Είναι δε χαρακτηριστικός ο τρόπος που η αστική τάξη φιλοτεχνεί το προφίλ  ως «ευεργέτιδα» και «πρωτοπόρα» τάξη στα μάτια του καταπιεζόμενου λαού και τα παραδείγματα αποκαλυπτικά:
Ηλιόπουλος - Μπουρνούς
Ο Δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου Ευάγγελος Μπουρνούς βραβεύει τον εφοπλιστή Ηλιόπουλο, ο οποίος τον έχει αγκαλιάσει σα… χταπόδι!
Πριν λίγους μήνες (το καλοκαίρι) ο δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου, Ευάγγελος Μπουρνούς σε μια ανοικτή εκδήλωση για τα θύματα της καταστροφής στο Μάτι βράβευσε τον… διωκόμενο εφοπλιστή Ηλιόπουλο για την «συνολική προσφορά του»! (Στην τέχνη της εξαπάτησης;)
Ενώ τον Δεκέμβρη του 2018 στην εκδήλωση απονομής των βραβείων Lloyd’s Greek Shipping Awards, παρουσία μάλιστα και των υπουργών ναυτιλίας της Ελλάδας, της Κύπρου και της Μάλτας πολλών ακόμα «αρίστων»,
η «Seajets» εταιρία του Μάριου Ηλιόπουλου βραβεύτηκε ως η «Επιβατηγός Εταιρεία της Χρονιάς» (Passenger Line of the Year) με τον ιδιοκτήτη να δηλώνει «υπερήφανος»:
«Η μεγάλη ιδέα που είχαμε στο ξεκίνημά μας έγινε πραγματικότητα. Είναι ένα καλύτερο αύριο για την ελληνική ακτοπλοΐα και τον τουρισμό».
Ηλιόπουλος - Πατέρας
Βέβαια μετά από την τελευταία απόφαση του Αγγλικού Δικαστηρίου δεν ξέρουμε πόσο «καλό» θα είναι το μέλλον του συγκεκριμένου «ευεργέτη»-εφοπλιστή…
M.Gordova
ΠΗΓΗ: rovespieros.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου